12 grudnia 2014

Masz biznes plan, całkiem realny?

Cześć kochani,
serdecznie dziękuję Wam za tak miłe przyjęcie mojego bloga, za wszystkie dobre słowa, udostępniania, a  także lajki na facebook'owym profilu. 

Co dzisiaj?





Masz biznes plan? Całkiem realny? Tylko nie wiesz od czego zacząć? Ten blog jest dla Ciebie ;)



Obecnie założenie działalności gospodarczej jest bardzo proste.

Wystarczy udać się do Urzędu Miasta i za pomocą jednego formularza (CEIDG-1) dokonać zgłoszenia działalności gospodarczej do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej,               Urzędu Skarbowego, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych a także Głównego Urzędu Statystycznego.

Ale zanim jednak zaczniecie osiągać przychody, płacić podatki i działać na rynku jako firma, warto zastanowić się jaką formę opodatkowania wybrać, gdyż to ona będzie miała największy wpływ na podatek, który w przyszłości będziecie odprowadzać do Urzędu Skarbowego.


Wybór formy opodatkowania zależy przede wszystkim od rodzaju i skali wykonywanej działalności, przychodów, a także ponoszonych kosztów związanych z jej prowadzeniem. Bardzo ważna jest również możliwość skorzystania z ulg podatkowych i zwolnień.


Do wyboru podatnika dostępne są cztery formy opodatkowania:

- karta podatkowa
- ryczałt od przychodów ewidencjonowanych
- opodatkowanie na zasadach ogólnych ( 18%, 32%)
- opodatkowanie podatkiem liniowym (19%)


Karta podatkowa - polega na wpłacaniu do Urzędu Skarbowego stałej kwoty podatku, niezależnie od osiąganych przychodów. Taka forma opodatkowania nadaje się dla firm, które mają ściśle określony rodzaj działalności, zatrudniają niewielu pracowników, a swoje siedziby mają w małych miejscowościach.  Dlaczego? ponieważ te trzy czynniki mają wpływ na wysokość stawki podatku.
W linku znajdziecie tabele miesięcznych stawek karty według rodzaju wykonywanej działalności  KLIK. Obecnie karty podatkowej nie stosuje się, ponieważ firmy nie mają aż tak ściśle określonego profilu działalności, ale również dlatego, że przy innych formach opodatkowania operując kosztami mogą wpływać na wysokość swojego dochodu, a co za tym idzie podatku, który muszą zapłacić.

Zalety:  praktycznie brak ewidencji księgowej, kwota podatku do wpłaty stała, brak rocznego zeznania PIT dla dochodów z działalności.


Wady:  płacimy podatek niezależnie od kosztów, więc może zdarzyć się sytuacja, że nic nie zarobimy, a i tak będziemy zmuszeni zapłacić podatek, brak prawa do wszelkich odliczeń i ulg od podatku (możemy jedynie odliczyć składkę na ubezpieczenie zdrowotne)


Wpłaty podatku w formie karty podatkowej wpłaca się do Urzędu Skarbowego co miesiąc najpóźniej do 7 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni, wyjątkiem jest wpłata za miesiąc grudzień, której dokonuje się najpóźniej do 28 grudnia.

To tyle o karcie podatkowej. Krótko, ponieważ opodatkowanie kartą jest bardzo mało popularne. Zapraszam jutro na bloga, gdzie opiszę dokładnie opodatkowanie ryczałtem. 


Pozdrawiam :)






5 komentarzy:

  1. podoba mi się Twój sposób myślenia! ja miesiąc temu zarejestrowałam swoją firmę na którą dzięki stworzeniu dobrego biznes planu dostałam dofinansowanie! teraz muszę jeszcze nauczyć się na czym polega książka przychodów i rozchodów i gotowe!

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje początki, tuż po skonstruowaniu biznes planu i po odpowiednim przygotowaniu finansowałem pożyczkami. [url=https://www.credy.pl/szybka-pozyczka-online/]szybka pożyczka przez internet[/url] niejednokrotnie ratowała mój interes, by w końcu ruszyć na prostą.

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja osobiście wolę korzystać z pomocy doradcy finansowego, takiego jak na przykład jezak.pl. Jeszcze nigdy mnie nie zawiódł, dlatego w takich sprawach zawsze jestem spokojna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niedawno zdecydowałam się zarejestrować wreszcie swoją działalność i pomogła mi w tym Ifirma, nie wiedziałam że jest to dosyc łatwy proces ;) Zrobiłam to samodzielnie, ale niestety reszta rachunkowych spraw to dla mnie czarna magia, więc współpracuję z biurem rachunkowym... chyba czas się tego nauczyć, by przyciąć troszkę koszty w firmie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobry pomysł na biznes to dopiero początek. Jego wdrożenie w życie i rozpoczęcie działalności to trudniejsze zadanie, na przykład jeśli mowa o poszukiwaniu odpowiednich pracowników. Można umieścić ogłoszenie o pracę samodzielnie a można rekrutować zespół przez agencję pośrednictwa pracy. Taka agencja jak https://kono.jobs/ poszuka pracowników dokładnie takich jak oczekuje klient, z doświadczeniem i potrzebnym wykształceniem.

    OdpowiedzUsuń